دوست...وطن

از هم وبلاگی ها معذرت می خواهم نتونستم جلو خودمو بگیرم...

یه شعر تقدیم به تمام هم وطنان عزیز ...

وطن پرنده ی پر در خون                 وطن شکفته گلت در خون

وطن فلات شهیدان شد                 وطن پا تا به سر خون

وطن ترانه ی زندانی                      وطن قصیده ی ویرانی

ستاره ها ،اعدامیان ظلمت            به خاک اگرچه می ریزند

                      سحر دوباره بر می خیزند

بخوان که دوباره بخواند این همیشه زندانی

گو سرود شکستن را

بگو که بخون بسراید این قبیله قربانی

حرف آخر رستن را

با دژخیمان،اگر شکنجه ،اگر بند است و شلاق و خنجر

اگر مسلسل و( سانسور شد)

گو با ما تبار فدائی                  با ما سرود رهائی

به نام آهن و گندم ،اینک ترانه ی آزادی اینک سرودن فردا

امروز ما ،امروز فریاد               فردای ما ،روز بزرگ میعاد

بگو که دوباره میخوانم با تمامی یارانم

گو سرود شکستن را

بگو که به خون می سرایم با دل و جانم

حرف آخر رستن را بگو به ایران بگو به ایران

وطن نام تو نام نام داران          همه فصل تو بادا نو بهاران

وطن،سبزی،سپیدی،سرخ گوئی            مبادا دشمنت را جز زبونی

اینم فقط برای علیرضا جان که از دوست می نالد....هر چی می کشم از دوستانم است...

ای به داد من رسیده تو روزهای خودشکستن

ای چراغ مهربونی تو شبهای وحشت من

ای تبلور حقیقت توی لحظه های تردید

تو شب و از من گرفتی تو من و دادی به خورشید

اگه باشی یا نباشی برای من تکیه گاهی

برای من که غریبم تو رفیقی جون پناهی

یاور همیشه مومن تو برو سفر سلامت

غم من مخور که دوری برای من شده عادت

ناجی عاطفه من شعرم از تو جون گرفته

رگ خشک بودن من از تن تو خون گرفته

اگه مدیون تو باشم اگه از تو باشه جونم

قدر اون لحظه ندانم که من و دادی نشونم

وقتی شب شب سفر بود توی کوچه های وحشت

وقتی ابر سایه کسی بود واسه بردنم به ظلمت

وقتی هر ثانیه شب تپش هراس من بود

وقتی زخم خنجر دوست بهترین لباس من بود

تو با دست مهربونی به تنم مرحم کشیدی

برام از روشنی گفتی پرده شب و دریدی

یاور همیشه مومن تو برو سفر سلامت

غم من مخور که دوری برای من شده عادت

ای طلوع اولین دوست ای رفیق آخرمن

به سلامت سفرت خوش ای یگانه یاور من

مقصدت هرجا که باشه هر جای دنیا که باشه

اون ور مرز شقایق پشت لحظه ها که باشی

خاطرت باشه که قلبت سپر بلای من بود
پیام

نظرات 9 + ارسال نظر
لیمویی پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:25 ب.ظ http://pacific.blogsky.com

وطن.....!
چه کلمه قشنگی...
چه عزیز...
چه دلتنگ....
چه آشنا....
چه غریب.....
چه دوس داشتنی....

دلم براش تنگه...

پشوتن جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 08:38 ق.ظ

داداش حس ناسیونالیستس من رو تحریک نکن قاط می زنم ها
با وجود اینکه جای من نوشتی ولی بی خیال خیلی حال کردم

یا حق

The one جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 08:54 ق.ظ

وطن زیباست. ولی چه کنم که در وطنم غریبه ای بیش نیستم.

منصور جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:00 ق.ظ http://toranj

بابا ! تو هم که اه و ناله ای !‌مثل خودم ! به تو هم گیر می دن ها...!
لابد از اونایی هستی که بری خارج هم دائم نوای وطن وطن سر می دی !!!!

چه عجب به ما سر زدید شما...
کلی حال کردیم ...
فریاد من شکایته یه روح بی قراره...

محمد امین جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:01 ق.ظ http://toranj.blogsky.com

من احساسی هیتم؟! یا نسل ما احساسی است.

حامد جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:09 ق.ظ http://mirror.blogsky.com

متنت را خواندم یاد شعر وطن پویا افتادم.

NO One جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ب.ظ

شعرت خیلی قشنگ بود ولی همش غلط غولوت بود

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:11 ب.ظ

غریبه شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:12 ب.ظ

با اینکه خیلی آدم بی احساسی هستم ولی این متن من رو تحت تاثیر قرار داد مخصوصا قسمت دومش
پیام!!!
معلومه اهل وادی معرفتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد