یا هو
هورمزد بود
تنها
با خردی عمیق
نه
هورمزد نبود
اهورامزدا بود
تنها نه با جهان
جهانی که خلق کرده بود از خِرَد
خــــِــــــرَد
او خرد بود
وخرد او
جهان بود سرشار از خرد
و آن خرد بود که در تک تک موجودات سیلان داشت
جاری بود
از قناری
تا کرکس
و همان خرد بود
که جاری بود در اهریمن
که انسان بیهوده نباشد
زندگی بدون اهریمن
زندگی است بیهوده
مغ چرا بود
زرتشت چرا آمد
آناهیتا و میترا چرا بودند
محمد چرا آمد
چون اهریمن بود
پلیدی بود
پلیدی هم زیباست
شایسته عشق
یاحق
پشوتن
پستت مثل اسمت قشنگ بود۰
منظورت از «اسم» «پشــــوتن»ه؟!!!انصافا قشنگه؟
- ایول کرکس ...
- به قول ابراهیم نبوی :
ای اهورا اگر تو مزدا داری من هم تویوتا دارم که وانت هم هست و از اون می شه برای کشاورزی هم استفاده کرد و سیب زمینی برد !!!
انصافا «مزدا» اسمش رو از اهورا مزدا گرفته؟
«مزدا» خیلی بهتر از «تویوتا» است.
آره...
زندگی بدون اهریمن معنی نداره...
همون طور که روز بدون شب...
خنده بدون گریه...
می شه خودتون رو معرفی کنید؟
به نظر من نمیشه اگر دو چیز ضد هم و لازم و ملزومند بگوییم "چون نور خوب است تاریکی هم خوب است زیرا اگر ظلمت نباشد نور هم نیست." کی گفته این رابطه دو شرطیه؟ حالا اگر دو شرطی هم باشه نمی شود این دو چیز متضاد را با هم( هر دو را) زیبا دانست.
چشمها را باید شست
جور دیگر باید دید
پلیدی یعنی نبود خوبی. و زرتشت آمد تا به انسان ها آنچه ندارند را بدهد٬ نیکی!
زرتشت می آموزد: پندار نیک٬ گفتار نیک٬ پندار نیک
منطق دیالکتیک می گوید دو چیز متضاد در نهایت یک چیزند.
وولا منطق دیالکتیک نمیدونم چیه!!!
۱.این دوست عزیز ما the one هم اینقدر تو منطق و فلسفه گم شده که احساسات انسانی رو فراموش کرده...
۲.من اهورا مزدا را نمی پذیرم زیرا که زیادی به این دنیا خوب نگاه می کند...این دنیا خیلی هم خوب نیست...
پاسخ شما هم ایضا پاسخ «پیر خمین» است. کلا و جزئا ٬ شخصا و گروها٬ روحا و جسما ...